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    1. Zurich Centre for Creative Economies (ZCCE)
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    Mehr zu: Entrepreneurial Strategies

    Entrepreneurial Strategies

    Die Entrepreneurial Strategies in den Creative Economies sind in vielerlei Hinsicht einzigartig. Wir beleuchten an dieser Stelle Diskurse, Forschungsprojekte und praktische Auseinandersetzungen dazu.

    Folgende Liste repräsentiert eine kuratierte Auswahl an relevanter Literatur von, dem ZCCE angehörigen Autor:innen.

    Unternehmerische Strategien

    • Grand, Simon (2009): Design Fiction und unternehmerische Strategien. In Wiedmer, Martin & Caviezel, Flavia (eds.): Design Fiction: Perspektiven für Forschung in Kunst und Design. Basel: Institut Design und Kunstforschung IDK, HGK Basel, 21-26
       
    • Grand, Simon (2010): Strategy Design: Design Practices for Entrepreneurial Strategies. In Shamiyeh, Michael (ed.): Creating Desired Futures: How Design Thinking Innovates Business. Basel: Birkhäuser, 331-346
       
    • Grand, Simon & Bartl, Daniel (2019): Making New Strategic Moves Possible: How Executive Management Enacts Strategizing Routines to Strengthen Entrepreneurial Agility. Research in the Sociology of Organizations. Routine Dynamics in Action: Replication and Transformation, (61), 123-151.
       
    • Racine, Joana & Grand, Simon (2022): Strategic Management of Organizational Inquiry: A Routine Dynamics Perspective, PROS International Symposium on Process Organization Studies, Paper Presentation
       
    • Weckerle, Christoph & Grand, Simon (2018): Entrepreneurial Strategies for a "Positive Economy". 3rd Creative Economies Report Switzerland (2018), Zürich: ZHdK

    Strategien innerhalb der Creative Economies

    • Grand, Simon (2012): Zukunft gestalten. In Bertram, Ursula (Hrsg.): Kunst fördert Wirtschaft. Bielefeld: Transcript
       
    • Grand, Simon & Weckerle, Christoph (2018): Non-Paper II «Unternehmerische Strategien in den Creative Economies» – XII Beobachtungen. Berlin : Kompetenzzentrum Kultur- & Kreativwirtschaft des Bundes (KKKW)
       
    • Grand, Simon & Weckerle, Christoph (2017): A Palaver on Scaling Creative Enterprises. In Dombois, Florian & Harboe, Julie (eds.): Too big to Scale - On Scaling Space, Numbers, Time and Energy. Zürich: Verlag Scheidegger & Spiess, 129-144
       
    • Martel, Frédéric (2018): «Positive Economy». Towards New Business Models for Artists. In: Weckerle, Christoph & Grand, Simon (2018): 3rd Creative Economies Report Switzerland 2018, Zürich: ZHdK
       
    • Weckerle, Christoph & Grand, Simon (2013): «What’s next? Die Zukunft der Kultur- und Kreativwirtschaft wird von ihren Akteuren entworfen». In  Hedinger, Johannes M. & Meyer, Torsten (Hrsg.): What's next? Kunst nach der Krise. Berlin: Kunstverlag Kadmos

    Kreative Ökologien

    • Grand, Simon & Weckerle, Christoph (2018): Non-Paper I «Value Creation : A Creative Economies Perspective». Berlin: Kompetenzzentrum Kultur- & Kreativwirschaft des Bundes (KKKW)
       
    • Grand, Simon & Weckerle, Christoph (2018): Economification and Culturalization – Dynamics and Governance Models. In: Widmer, Ruedi & Kleesattel, Ines (2018): Scripted Culture: Digitalisierung und kulturelle Öffentlichkeit. Zürich: Diaphanes, 77-85
       
    • Grand, Simon & Weckerle, Christoph (2017): What if? Die Creative Economies als zentrales Forschungsfeld der Zukunft. Berlin: Kompetenzzentrum Kultur- & Kreativwirtschaft des Bundes (KKKW)
       
    • Martel, Frédéric (2014): Ces internets qui nous rendet intelligents. Paris: Champe
       
    • Martel, Frédéric (2013): Mainstream. Enquête sur la guerre globale de la culture et des médias. Paris: Flammarion
       
    • Martel, Frédéric & Wickert, Hartmut (2020): Embedded Artists. Artists Outside the Art World: The World in Quest of Artists. Zurich: Zurich Centre for Creative Economies.
       
    • Nill, Katharina; Grand, Simon & Weckerle, Christoph (2019): Non-Paper III «Narrative Strategien für die Creative Economies». Berlin: Kompetenzzentrum Kultur- & Kreativwirtschaft des Bundes (KKKW)

    Kreationsprozess

    • Grand, Simon (2016): What if? Strategy Design for Enacting Enterprise Performance. In Brenner, Walter & Uebernickel, Falk (ed.): Design Thinking for Innovation. Heidelberg: Springer International Publishing, 103-113
       
    • Grand, Simon (2016): Routines, Strategies, and Management: Engaging for recurrent creation ‘at the edge’. Cheltenham: Edward Elgar
       
    • Grand, Simon & Jonas, Wolfgang (eds.) (2012): Mapping Design Research: Positions and Perspectives. Basel: Birkhäuser Verlag
       
    • Schwendener, Andreas & Grand, Simon (2022): Strategic improvising: A Routine Dynamics perspective, 38th EGOS Colloquium, Paper Presentation

    Strategie

    • Grand, Simon & Betschart, Simon (2019): Strategic Management of Disciplined Disruption – A Practice and Process View on Enacting Alternative Organizational Futures. 35th EGOS Colloquium, Paper Presentation
       
    • Grand, Simon; Von Arx, Widar & Rüegg-Stürm, Johannes (2023): Constructivist paradigms and their relevance for strategy-as-practice research. In Golsorkhi, Damon; Rouleau, Linda; Seidl, David & Vaara, Eero (eds.): Cambridge Handbook of Strategy as Practice. Cambridge: Cambridge University Press, 2023, forthcoming
       
    • Grand, Simon; Vonkrogh, Georg; Leonard, Dorothee & Swap, Walter (2004): Resource allocation beyond firm boundaries: A multi-level model for open source innovation. Long Range Planning, 37 (6), 591-610

    Kuratieren & Managen

    • Grand, Simon & Ackerert, Adrian (2012): Management Knowledge: A Process View. In Schultz, Majken; Maguire, Steve; Langley, Ann & Tsoukas, Haridimos (eds.): Constructing Identity in and around Organizations. Oxford: Oxford University Press, 261-305
       
    • Griesbach, David & Grand, Simon (2013): Managing as transcending: An ethnography. Scandinavian Journal of Management, (29), 63-77
       
    • Martel, Frédéric (2015): Le critique culturel est mort! Vive la Smart Curation! Metareporter Longform. Zürich: ZHdK
       
    • Rüegg-Stürm, Johannes & Simon Grand (2017): Das St. Galler Management-Modell, 3., überarbeitete und weiterentwickelte Auflage, Bern: Haupt Verlag
       
    • Weckerle, Christoph & Grand, Simon (2018): Curating as strategy. In: Krämer, Nuria & Müller, Patrick (eds.) (2013-2017): WITH, a bookazine on collaboration between cultures, art forms, and disciplines, Connecting Spaces Hong Kong – Zurich.

    Forschungspraxis

    • Grand, Simon (2003): Praxisrelevanz versus Praxisbezug der Forschung in der Managementforschung. Die Betriebswirtschaft (DBW), 63 (5), 599-604
       
    • Grand, Simon (2021): Routine Dynamics and Management Practice. In Feldman, Martha S.; Pentland, Brian T.; D’Adderio, Luciana; Dittrich, Katharina; Rerup, Claus & Seidl, David: Cambridge Handbook of Routine Dynamics, Cambridge: Cambridge University Press, 397-406

    Spannende Veranstaltungen in diesem Feld:

    • Weckerle, Christoph & Grand, Simon (2014, 25. November): Panel Discussion about «Curating Hong Kong: A Discussion Panel on Culture and Economy». Connecting Spaces: Hong Kong – Zürich.
       
    • Weckerle, Christoph & Grand, Simon (2015, 15. March): Public Workshop & Panel Discussion about «Alternative Futures: Curating Hong Kong». Connecting Spaces: Hong Kong – Zürich.
       
    • Folkers, Gerd; Grand, Simon; Hui, Desmond; Isar, Yudhishthir; Martel, Frédéric; Pratt, Andy; Schönholzer, Annette & Weckerle, Christoph (2014, 25.-27. July): Panel Discussion about «How can the Concept of Curation be applied to the Consideration of the Creative Economies?». Arsenale of the Architecture Biennale 2014. Venice.
       
    • Grand, Simon & Weckerle, Christoph (2019, 30. October): Key Note about «Future Potentials of the Creative Economies: Strategies & Narratives». Internationale Fachkonferenz 2019 des Kompetenzzentrums für Kultur- und Kreativwirtschaft des Bundes (KKKW). Berlin.
       
    • Weckerle, Christoph & Grand, Simon (2018, June 21): Expert discussion about «What if – on the Future of the Cultural and Creative Industries». Kompetenzzentrums für Kultur- und Kreativwirtschaft des Bundes (KKKW). Berlin.
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